En we zijn geland - Reisverslag uit Teldeniya, Sri Lanka van Roanne Bruin - WaarBenJij.nu En we zijn geland - Reisverslag uit Teldeniya, Sri Lanka van Roanne Bruin - WaarBenJij.nu

En we zijn geland

Door: Roanne Bruin

Blijf op de hoogte en volg Roanne

11 Januari 2016 | Sri Lanka, Teldeniya

Vandaag de eerste werkdag...ik voel me al veel meer geintegreerd en denk dat het wel goed gaat komen deze 5 maanden. Begon vanochtend met een kort rondje rennen. Wat hier best lastig is met alle kindjes en volwassene die je als bezienswaardigheid zien, aangezien in digana (het dorp waar Home ofHope net buiten ligt) wij de enige westerse mensen zijn.
In de ochtend had ik drie kindjes. Een daarvan met een spastische diplegie waarmee ik functioneel het eten met een ergonomische lepel ben gaan oefenen. Dit was dan niet het eten van een broodje maar van zijn rijstontbijt. De laatste pt voor de lunch was een kindje met het syndroom van down die ik hydrotherapie heb gegeven. Zo bijzonder hoe een kindje in een halfuur zo goed kan ontspannen met behulp van het water. En ook geen straf om met deze temperatuur in het water te werken.
Voor de lunch werden we uitgenodigd bij Sharmini en Alfy de stichters van Home of Hope. Zij aten helaas niet mee, wat voor ons erg ongemakkelijk voelde maar het was wel een heerlijk verlate kerstbrunch. Bruinbrood met champignonomelet (Mmmmm).
In de middag heb ik Kim (een stagiair psychomotorische therapie) geholpen met zwemles gedaan. Nou ja ik stond er meer bij en keer ernaar.
Toen met de tuktuk boodschappen gedaan met Marjon. We krijgen er echt feeling voor:p. En gekookt met Nayana en Yuganthi de srilankese fysio en logopediste. Tenminste hun hielpen Kim, Jessie (de andere stagiaire), Marjon en mij mee met roti maken. zij zelf krijgen altijd van de keuken. Het gebouwtje beneden (tis heuvelachtig) waar een paar echte sri lankese ook onze lunch dagelijks voorbereiden. En de avonden zijn erg gezellig met nl en srilankese spellen.

Het weekend hadden we helemaal volgepland. Zo zijn we vrijdag. Ja de werkweek kent hier 4 werkdagen. Vrijdag naar de botanische tuinen en de Temple of the Tooth geweest in Kandy. Dat is ongeveer 1,5 uur vanaf Home of hope met Tuktuk en bus. Zaterdag ben ik met Marjon naar Milennium geweest. Het olifantenweeshuis die was echt ver reizen 3 uur, maar wel de moeite waard. De olifanten worden daar verzorgd, omdat ze niet in het wild kunnen leven en daarentegen mogen wij op ze rijden en ze wassen zodat ze geld krijgen om op een mooi gebied los te lopen. Ik vond het best zielig dat ze dag in dag uit gebruikt worden voor het toerisme, maar ze hadden echt goede leefomstandigheden.
Op de terugweg werden we gedropt met tuktuk bij een herbal garden. Waar we geleerd hebben welke boom bij welke kruiden hoort. Ben het nu helaas alweer een beetje vergeten.
Savonds waren we uitgenodigd voor de modeshow van de kinderen. Wat echt heel leuk was. We zaten in een zaaltje zonder ramen en deuren (openlucht) en de kinderen kwamen met zelf uitgezochte kleren de catwalk op. Hihi lachen, de kleding was echt mooit. Ik was onder de indruk van de bruidsjurk(A).
En zondag hadden we goed afgesloten met de 4 girls: jessie, Kim, Marjon en ik naar het cinnamom hotel. Super duur hotel waar we heerlijk gezwommen hebben en daarna naar de central market in Kandy. Helaas gaan Kim en Marjon volgende week weg. Dus die hebben ons kennis leren maken met hun friends in Kandy. En dat zijn er erg veel.

  • 11 Januari 2016 - 20:37

    Annemieke:

    Heerlijk Roanne, om zo wat van je te lezen. Hopelijk ga je het volhouden om ons op deze manier van jouw leven daar op de hoogte te brengen. Je doet mij en ik denk veel anderen, er een groot plezier mee.
    Wat zal je genieten om zo met deze kinderen bezig te zijn. Misschien is het mogelijk dat we er ook foto's van te zien krijgen. Ik gun je nog heel veel van deze momenten meissie
    heel veel liefs uit (alweer) een regenachtig Limmen van mam

  • 12 Januari 2016 - 16:36

    Ellen:

    Heey Roan...
    Wouw je avontuur is begonnen.
    Wat onwijs leuk om via deze weg jou avontuur weer mee te mogen maken :)
    Doe voorzichtig, lekker genieten en ik wacht nu al met plezier je volgende verhaal af!

    Groetjes van Ellen

  • 13 Januari 2016 - 16:51

    Oma En Opa Koelman:

    Hallo Roanna,

    even een berichtje uit het koude Holland.

    Ik had het vanmiddag al even geprobeeerd, maar dit werkt beter.

    Groetjes en ik schrijf van de week wel weer.

    Oma en opa Koelman

    Heemskerk 13 januari 2016

  • 16 Januari 2016 - 12:19

    Opaenomakoelman:

    Heemskerk 16-01-2016
    Hallo Roanne waar ben jij nu.
    Nu wij zijn nog steeds in Heemskerk. Wat hebben jullie een reis gehad!!
    Zoijn jullie al een beetjes uitgerust???
    Se omgeving is bij jullie wel mooi en je tweede weekeinde al weer op gang
    Dat is een meevaller een vijfsterrenhotel met zwembad vlakbij !!!!!!!!!!!!!!!!
    of is een berghutje dichterbij/
    Nu Roanne en Marjan een suksesvolle tijd en wij horen eerdaags weer wel wat van jullie.

    De groeten uit een koud Heemskerk

    Opa en Oma Koelman

  • 19 Januari 2016 - 22:07

    Willeke:

    hallo roanne

    hoe gaat het bij jou,mooi weer of wat minder.
    bij ons lag er sneeuw al een paar dagen,maar dat is nu zo goed als weg.
    de tijd zal bij jou ook wel hard gaan,met wat jij allemaal al gedaan en gezien heb.
    de 3 de week is al weer ingegaan,ik hoop dat het erg leuk werk is,en het naar je zin heb.
    wij wachten het volgende reis verslag weer af,wel leuk zo.

    groetjes van de familie fatels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roanne

Stagelopen in Accra en Sunyani en daarna travelling through Ghana with my sister Rachel

Actief sinds 08 Sept. 2012
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 17627

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Home of Hope, Sri Lanka

07 September 2012 - 19 Januari 2013

Fysiotherapie in Ghana

Landen bezocht: