Wohu tse sen? Mehu Ye! (How are you? I am fine!) - Reisverslag uit Accra, Ghana van Roanne Bruin - WaarBenJij.nu Wohu tse sen? Mehu Ye! (How are you? I am fine!) - Reisverslag uit Accra, Ghana van Roanne Bruin - WaarBenJij.nu

Wohu tse sen? Mehu Ye! (How are you? I am fine!)

Blijf op de hoogte en volg Roanne

09 September 2012 | Ghana, Accra

Mijn eerste ghanese woorden geleerd door een vriend van de bruidegom, die ongeveer een uur met mij heeft gekletst terwijl hij zijn camera aan het opladen was tijdens de receptie. Maar hij heeft het wel voor elkaar gekregen met uit mijn dip te krijgen.
ᷰs ochtends was ik al vroeg wakker, de meeste ghanese staan al om 6 uur op. En ik denk dat ik rond half 8 een wandeling ging maken. Voelde me een beetje nutteloos en friendloos maar nadat we door de taxidrijver david naar de malll waren geweest en ik daarna nog een wandeling had gemaakt met Ellis naar Legon outside en especially nadat ik Bobby de vriend van de bruidegom leerde kennen ging het weer fine.
Ik baalde namelijk een beetje dat ik niet gratis kon bellen naar nl met mijn iphone net als ellis. Maar haar heimwee wordt er ook niet beter door. Dus ze zij al tegen mij, misschien is het wel fijner als je niet dit mogelijk hebt en dat is misschien ook wel zo.
Okeey over op de orde van de dag. Gister hadden we nog op de campus gegeten ik had vis met joffa rijst, gekruide rijst en daarna nog een filmpje gekeken op de kamer.

Vanochtend onze 2e dag in ghana...lkker even een rondje hardgelopen en daarna onder de douche gestapt. Er was toch stromend water even warm water maar ik had het zo heet dat ik genoeg had aan een koude douche (gister deed de kraan het niet, hadden we gewoon even moet zeggen aan de medewerkers:D)
In de ontbijtzaal kwamen we een canadees tegen en op zijn advies zijn we met de troto naar osu naar de oxford street gegaan. The main street van Ghana. Echt leuk om in een troto te zitten dan voel ik me meer onder de mensen dan in een taxi. Daar aangekomen hebben we gewoon lekker rondgekeken en pizza gegeten bij de mama mia. Daarna is jonathan (een ghanees) met ons naar the beach gegaan en zijn we via de sloppenwijken teruggelopen en hebben we een troto naar huis genomen. In de troto zat een dansleraar en we hebben zijn nr (dus ellis en I kunnen straks super goed dansen of djemben!!)
Nu even socializen en dan worden we morgen rond 6 uur opgehaald om naar korlebu te gaan waar we 7 weken zullen verblijven. Rond half 8 zullen we bij ons stageadres zijn en dat is volgens mij laat om te beginnen met je werk:p.

  • 09 September 2012 - 22:19

    Annemieke:

    leuk met die foto's erbij roanne, geeft ons een goed beeld van het leven daar; nog wel wennen jij daar en wij hier, maar vanaf morgen mag jij net als ons ook gewoon lekker aan het werk. Lekker slapen voor straks en een fijne dag morgen, groetjes mam

  • 10 September 2012 - 19:57

    Sanne:

    Welkom in Ghana meis!!

    Goede reis gehad?? Hoe was je eerste stagedag? is het zoals je gehoopt had?
    Groetjes vanuit hier! Heb ook net mijn 1e dagje gehad! was gezellig, en wordt denk boeiende tijd!
    Wist je dat als jij in Ghana naar de zon kijkt en wij hier in Nederland, dat we allebei naar hetzelfde kijken? :)
    Werk ze he!

    Groetjes vanuit het natte Nederlandje!

    Liefs,
    San

  • 11 September 2012 - 18:56

    Rinske:

    Hee Roanne en Ellis,

    Ik ben heel benieuwd hoe jullie je eerste weekje ervaren daar! Ik zit net de foto's bij dit verslag te kijken en waar jullie kampen met heimwee naar Nederland krijg ik heimwee naar daar. Het lijkt me heerlijk daar weer even lekker rond te slenteren, easy life!

    Liefs, Rinske

  • 13 September 2012 - 17:59

    Wendy:

    Hoi Roan,

    Heel veel plezier en zet em op! Leuk om jullie zo te volgen.
    Dikke kus van je buurvrouw. :-)

  • 15 September 2012 - 15:23

    Opa Koelman:

    Leuke foto,s van jou ontvangen

    horen wij deze week nog iets van jou uit de rimboe ????????????????

    opa en oma uit Heemskerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roanne

Stagelopen in Accra en Sunyani en daarna travelling through Ghana with my sister Rachel

Actief sinds 08 Sept. 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 17713

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Home of Hope, Sri Lanka

07 September 2012 - 19 Januari 2013

Fysiotherapie in Ghana

Landen bezocht: